Raw Ωμοφαγία

Τι είναι λοιπόν η ωμοφαγία;
Η ωμοφαγία βασίζεται κυρίως την κατανάλωση ωμών τροφίμων, ενώ ο φούρνος αντικαθίσταται από τον αφυγραντήρα, ένα εργαλείο που αφυδατώνει τις τροφές. Η διαφορά της με την χορτοφαγία έγκειται στο ότι στην δεύτερη περίπτωση, τα τρόφιμα καταναλώνονται μαγειρεμένα.

Το πιάτο του ωμοφάγου, λοιπόν περιλαμβάνει 100% ακατέργαστες τροφές όπως για παράδειγμα φρέσκα και ξηρά φρούτα, λαχανικά εποχής, μπαχαρικά, άψητους ξηρούς καρπούς, όσπρια, σουσάμι, ταχίνι, φύτρες, βότανα και υποκατάστατα ζάχαρης. Από αυτό το πιάτο, αποκλείονται φυσικά τροφές όπως τα γαλακτομικά, το κρέας, τα ψάρια και ο καφές. Υπάρχει φυσικά και μια πιο «ήπια» μορφή της ωμοφαγίας, στην οποία ένα μέρος των τροφίμων καταναλώνονται ωμά και τα άλλα μαγειρεύονται.

Ποια τα οφέλη της;
Τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει κάποιος είναι τα ίδια με τα οφέλη της χορτοφαγίας, δηλαδή χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας, υπέρτασης, υπερλιπιδαιμίας, καρδιαγγειακών παθήσεων, σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ και διαφόρων τύπου καρκίνου, όπως του παχέος εντέρου.

Τι θα πρέπει να προσέξετε 
Οσοι ακολουθούν ωμοφαγική δίαιτα θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα κάποια διατροφικά στοιχεία όπως η πρωτεΐνη, ο σίδηρος, το ασβέστιο, η βιταμίνη B12, το ιώδιο, τα ω-3 λιπαρά, η βιταμίνη D και ο ψευδάργυρος.

 

Photo by Katie Smith on Unsplash


You've just added this product to the cart: