Κόπωση

Όταν η κούραση και η αδυναμία δεν οφείλονται σε κάποιο πρόβλημα υγείας, όπως ο υποθυρεοειδισμός και η αναιμία, τότε ο συνήθης ύποπτος για τη μειωμένη ενεργητικότητα είναι η κακή διατροφή. Ωστόσο, αυτή δεν ταυτίζεται μόνο με τα τρόφιμα που επιλέγουμε, αλλά και με το πότε τα τρώμε και πώς τα μαγειρεύουμε.

Πόσο σημαντικό είναι το πρωινό στην τόνωση του οργανισμού; 

Το πρωινό παρέχει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που θα μας επιτρέψουν να ξεκινήσουμε τη μέρα μας γεμάτοι ενεργητικότητα. Χωρίς αυτό είναι πολύ πιθανό να νιώσουμε ατονία 2-3 ώρες αφού φύγουμε από το σπίτι. Ιδανικά το πρωινό πρέπει να περιέχει γάλα ή γιαούρτι, ψωμί ολικής άλεσης ή δημητριακά πρωινού και φρούτα.

Τα δημητριακά είναι πηγή ενέργειας; 

Τα δημητριακά είναι πηγή υδατανθράκων, που αποτελούν το κύριο «καύσιμο» για το σώμα και τον εγκέφαλο, γι’ αυτό και πρέπει να καταναλώνονται σε κάθε γεύμα. Τα δημητριακά ολικής άλεσης (σκούρο ρύζι, βρόμη, πλιγούρι, μαύρο ψωμί) είναι προτιμότερα, επειδή περιέχουν άφθονες φυτικές ίνες, που βοηθούν στην κινητικότητα του εντέρου.

Ποια είναι τα πιο δυναμωτικά σνακ; 

α φρούτα, το σουσαμένιο κουλούρι, τα μπισκότα ολικής άλεσης, οι ανάλατοι ξηροί καρποί και το παστέλι. Ωστόσο, χρειάζεται μέτρο στην κατανάλωσή τους, επειδή δεν στερούνται θερμίδων (π.χ. 50 γρ. παστέλι περιέχουν
250 θερμίδες).

Τρώω ένα γεύμα, το βράδυ. Αν περιλαμβάνει τονωτικές τροφές, θα έχω σταθερά αποθέματα ενέργειας; 

Όσο τονωτικές κι αν είναι οι τροφές που περιέχονται στο δείπνο, δεν μπορούν να μας «φορτίσουν» με ενέργεια για όλη την επόμενη ημέρα. Εάν δεν θέλουμε η απόδοσή μας να μειωθεί κατακόρυφα κατά τη διάρκεια της ημέρας, πρέπει να τρώμε τουλάχιστον 1 σνακ και 1 ελαφρύ γεύμα στο γραφείο.

Ο καφές διώχνει την κούραση; 

Η καφεΐνη, που περιέχεται στον καφέ, έχει ήπια διεγερτική δράση και μας προσδίδει μεγαλύτερη διαύγεια, αλλά και καλύτερα αντανακλαστικά. Ωστόσο, για να επωφεληθούμε από αυτές τις ιδιότητες του καφέ, πρέπει να τον καταναλώνουμε σε μέτριες ποσότητες (1-3 φλιτζάνια την ημέρα).

 

Η σοκολάτα προσφέρει τόνωση; 

Η μαύρη σοκολάτα είναι μια καλή επιλογή για την άμεση τροφοδότηση του οργανισμού μας με ενέργεια, καθώς περιέχει σάκχαρα και μαγνήσιο, που, όπως επανειλημμένα έχουν δείξει έρευνες, σχετίζονται με την τόνωση. Ωστόσο, δεν πρέπει να την καταναλώνουμε σε μεγάλες ποσότητες, δεδομένου ότι ένα κομμάτι 20 γρ. μάς παρέχει περίπου 120 θερμίδες.

Ο τρόπος μαγειρέματος παίζει ρόλο; 

Το λίπος, ιδιαίτερα το κορεσμένο ζωικό λίπος, σχετίζεται με την πτώση της διάθεσης και τη μειωμένη πνευματική απόδοση. Γι’ αυτό και είναι προτιμότερα τα φαγητά στον ατμό, τα βραστά ή στη σχάρα, σε σύγκριση με τα τηγανητά, επειδή έχουν λιγότερο λίπος και διατηρούν καλύτερα τα θρεπτικά τους συστατικά.


You've just added this product to the cart: